جودی آلبا

جودی آلبای مهار نشدنی

جودی آلبا

جودی آلبای مهار نشدنی

جودی آلبای مهار نشدنی

نقش ورزش هوازی در سلامت دستگاه گوارش

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۳۰ ق.ظ

نقش ورزش هوازی در سلامت دستگاه گوارش

مطالعات منتشر شده در ماه نوامبر نشان داد که ورزش هوازی باعث تغییر در سیستم گوارش می شود. افرادی که 3 تا 5 بار در هفته ورزش می کنند غلظت بالایی از انواع خاصی از اسیدهای چرب در دستگاه گوارش را دارند. این اسیدهای چرب باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.
نقطه شروع تمرین هوازی
این تمرین با تنفس شروع می شود. بالغ سالم به طور متوسط ​​7 تا 8 لیتر در دقیقه در هوا است و سیستم تنفسی خود را از بین می برد. هنگامی که ریه های خود را با اکسیژن پر می کنید (هوا شامل حدود 20٪ اکسیژن)، اکسیژن از طریق شاخه های کوچک لوله (Niezek) عبور می کند تا به کیسه هوا دسترسی پیدا کند. کیسه هوا منبع اصلی تبادل تنفس گازهای هوا با گازهای خونی است. مسیر اکسیژن به قلب مستقیما از کیسه هوا است.
نقش ورزش هوازی در کلسترول خون
انجام تمرین هوازی باعث کاهش سطح LDL می شود که کلسترول بد است. کلسترول خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد. ورزش همچنین باعث افزایش HDL (کلسترول خوب) بدن می شود.
علائم و راه های کاهش کلسترول خون بالا و درمان آن چیست؟
نقش قلب در ورزش ایروبیک
قلب چهار دریچه (دهلیز و دو بطن) برای دریافت خون و پمپاژ آن، و همچنین بعضی از شریان های جانبی (و یا عروق کرونر) بسیار فعال هستند. برای انجام تمام این مأموریت ها، قلب نیاز به یک ذخیره سازی اکسیژن جدید دارد و همانگونه که قبلا گفتیم، ریه ها این ضرورت را برای قلب انجام می دهند. هنگامی که نیاز به قلب ملاقات می شود، خون، اکسیژن و دیگر مواد مغذی را از طریق بطن چپ بزرگ پمپ می کند و آنها را از طریق سیستم گردش خون به تمام اندام ها، ماهیچه ها و بافت هایی که نیاز دارند حمل می کند. صدمه به قلب بقیه افراد بین 60 تا 80 بار در دقیقه، 100000 بار در روز، بیش از 30 میلیون بار در سال و حدود 2.5 میلیارد بار در یک عمر 70 سال است. در هر ضربان قلب انسان، حجم خون (حجم انفجار) همراه با اکسیژن و بسیاری از مواد مغذی دیگر در سراسر بدن توزیع می شود. قلب بالغ بالغ هر دقیقه حدود 5 لیتر خون می گیرد.
مصرف عضلات و اکسیژن در ورزش ایروبیک
تمام خون اکسیژن توسط خون مهم است. شما باید با اصطلاح "مصرف اکسیژن" آشنا باشید. در علم، آن را VO2 یا مقدار مصرف اکسیژن نامیده می شود. VO2 مقدار اکسیژن است که عضلات استخراج شده یا استخراج شده از خون است و در واحد میلی لیتر / کیلوگرم در دقیقه (میلی لیتر / کیلوگرم وزن بدن) محاسبه می شود. عضلات مانند موتورهایی هستند که نیاز به سوخت دارند (مانند یک ماشین که نیاز به بنزین دارد)، به جز اینکه سوخت، چربی و کربوهیدرات است. اکسیژن یک بازیکن مهمی است، زیرا زمانی که در عضلات است، چربی و کربوهیدرات برای سوخت موتورهای ما سوختن. بیشتر عضلات از اکسیژن برای عملکرد استفاده می کنند، بیشتر ما می توانیم سوخت بیشتری بسوزانیم، بدن را متعادل تر می کند و مهمتر از آن، زمان بیشتری را تمرین می کند.
نقش تمرین هوازی برای سلامت پوست
مطالعات نشان داده است که افرادی که بیش از 40 سال دارند ورزش های هوازی دارند پوست سالم تر دارند. هنوز مشخص نیست که چگونه ورزش روی سلامتی پوست تاثیر می گذارد.
نقش تمرین هوازی در تناسب اندام
بزرگسالان آهسته حرکت می کند حدود 35 میلی لیتر / کیلوگرم در دقیقه اکسیژن در طول آزمایش بر روی تردمیل (در این آزمایش، یکی می خواهد در یک تردمیل با حداکثر قدرت راه رفتن). به عبارت دیگر، فرد در هر دقیقه یک کیلوگرم وزن بدن، 35 میلی لیتر اکسیژن مصرف می کند. این مقدار اکسیژن برای کل روز یک فرد معمولی کافی است، اما برای ورزشکاران حرفه ای، این مقدار می تواند به 90 میلی گرم بر کیلوگرم در دقیقه برسد. اما ورزشکاران چگونه این کار را انجام می دهند؟ شاید ژنهای خوب نقش مهمی داشته باشند، اما آموزش سخت این ورزشکاران نیز موثر است. بدن این ورزشکاران با کار سخت سازگار است. خبر خوب این است که بدن ما نیز می تواند به تمرینات سخت متکی باشد. شما در مورد این که چگونه این کار می کند بیشتر بیاموزید.
تناسب اندام با ورزش هوازی
با پاسخ داخلی بدن خود به ورزش منظم هوازی آشنا شوید. قلب شما قوی تر می شود و با هر ضربه (حجم بیشتری) خون می شود. همانطور که قبلا گفتیم، حجم شوت در ورزشکاران حرفه ای می تواند دو برابر افراد عادی باشد، اما این فقط این نیست. قلب ورزشکار دارای قطر و حجم است. جای تعجب نیست، چون قلب عضله ای است و با تمرین بزرگتر می شود. فعالیت قلب در طی ورزش هوازی، قلب و ریه را قویتر و موثرتر پمپاژ می کند و اکسیژن بیشتری را به عضلات و اندام می رساند. 2 بزرگتر از یک ضربه در قلب قوی تر، به این معنا نیست که قلب پمپاژ سریع تر برای رفع نیاز بدن در طول ورزش است. ما به معنای "عملکرد" ​​قلب قوی، حجم ضرب و شتم و سرعت پایین است. فکر کنید که پمپی آن آب پرتقال آب پر از آب است. راندمان و دوام پمپ یک زمان است که می تواند حجم بیشتری از آب را در هر دوره خالی کند، نه تحت فشار بیشتر و تحت فشار (عامل فرسایش و از دست دادن

  • محسن مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی